La decoració clau per aconseguir el confort a l'oficina

16/03/2016
Els estils han variat en els últims anys i les empreses són cada vegada més conscients de la importància de la decoració per crear l'ambient de treball més adequat.

En triar una decoració apropiada no es pretén altra cosa que aconseguir crear un espai còmode i atractiu, en el qual se sentin a gust els empleats.

Les activitats pròpies d'oficina en el si de grans empreses es donen, sobretot, enmig d'entorns urbans, en ciutats amb poques possibilitats d'accés a zones verdes. I, però, segons un estudi realitzat en 2014 per The Human Spaces Report, treballar amb elements naturals com llum solar o vegetació augmenta en un 13% el nivell de benestar i fa als empleats més efectius fins a un 8%.

La tendència és, per tant, recórrer al disseny d'oficines verds. Hi ha moltes formes de fer-ho, des de jugar amb elements verticals en exteriors i interiors, utilitzar jardins entre zones i, per descomptat, ubicar-les generosament en aquelles zones destinades a la convivència informal entre empleats. La vegetació es pot així integrar en l'arquitectura amb cobertes enjardinades, jardins verticals amb enfiladisses o fins i tot fer ús de murals per a la paret amb motius vegetals.

Per aprofundir en les opcions hi ha pàgines especialitzades en decoració que repassen des de com reciclar caixes de fusta a com restaurar vells mobles que poden servir fins i tot per tenir un confortable butaca per a l'oficina, passant a més per estils de decoració com el nòrdic.

El citat estudi de The Human Spaces Report es va realitzar entre uns 3.600 treballadors d'oficina. El 42% d'ells no tenien accés a llum natural en el seu espai de treball, i el 55% no el tenia a espais que tinguessin plantes. El 15% ni tan sols comptaven amb finestres en el seu espai de treball, sent revelador que representessin la força laboral més estressada. Entre els elements naturals, els empleats trobaven a faltar la llum natural o les plantes d'interior naturals.

L'ordre i la neteja també són fonamentals per al benestar, per a la prevenció de malalties i fins i tot per mitigar la possibilitat de riscos laborals.

Segons la Universitat de Màlaga, els principals requisits per evitar problemes musculoesquelètics en les persones que realitzen treballs en oficies i despatxos, han d'abordar cinc aspectes: el disseny de les instal·lacions, la correcta selecció de l'equipament, la bona organització de tasques, la vigilància regular de la salut i la formació dels treballadors en matèria de prevenció.